PERSBERICHT: ITZU realiseert groei van 20% en trekt volop de kaart van duurzaam ondernemen

ITZU, de Limburgse bedrijvengroep die individuen en bedrijven ontzorgt op HR- en facilitair gebied, realiseert in 2018 een groei van 20 procent, zowel naar geconsolideerde omzet als aantal medewerkers toe. De holding opende in 2018 maar liefst 8 nieuwe vestigingen, trekt de internationale kaart en integreert duurzaam ondernemen in haar strategische bedrijfsvoering.

Het gaat hard bij de bedrijvengroep ITZU die in 2016 door Koen Janssen, Luc Lormans en Louis Kemps opgericht werd. In 2016 telde het HR en Facility bedrijf nog 1500 medewerkers. Vandaag groeit de groep bijna met 1 vaste medewerker per dag. “Het klopt dat we snel groeien”, aldus Louis Kemps. “Voor 2018 kunnen we zeer mooie resultaten voorleggen. Zowel naar geconsolideerde omzet, in 2018 realiseren we 75 mio euro, als naar aantal medewerkers toe groeien we met 20%. Ondertussen zorgen we al met 1850 medewerkers voor het #butterflyeffect bij onze klanten”, stelt een tevreden CEO.

Deze groei is deels organisch te danken, deels door strategische overnames (o.a. ’t Service Ateltjee, Talent4People) en geografische uitbreidingen. “Dit jaar openden we met Itzu Jobs maar liefst 6 nieuwe kantoren in België, en zelfs één in Polen,” gaat Koen Janssen verder. “Door onze landsgrenzen te verleggen, proberen we een oplossing te bieden aan het stijgend aantal vacatures dat niet ingevuld raakt.”

“Verder namen we met onze cleaning & facility bedrijven ook de intrek in een gloednieuw kantoor te Genk en hebben we dit najaar Itzu Cleaning sprl opgericht met een vestiging in Luik voor de uitrol van onze facilitaire poot in Wallonië en de groei in Oost- en West-Vlaanderen”, licht Luc Lormans verder toe.

Duurzaam ondernemen

De ITZU groep trekt bovendien volop de kaart van duurzaam ondernemen, en met resultaat. Zo behaalde Itzu Cleaning (algemene en industriële schoonmaak) onlangs het ISO 14001 certificaat voor milieu. Verder mocht de ITZU groep onlangs nog het Charter Duurzaam Ondernemen van Voka voor de vestiging te Hasselt in ontvangst nemen.

“Milieubewust ondernemen en het gebruik van ecologische producten dragen we hoog in het vaandel”, gaat Luc Lormans verder. “Met het behalen van het Charter Duurzaam Ondernemen en het ISO 14001 certificaat willen we ons milieumanagementsysteem nog meer verankeren in de bedrijfsvoering en de strategische visie van ons bedrijf”, aldus Luc Lormans.

Ambities 2020

De groep is ambitieus. Tegen 2020 wil ITZU met 2000 medewerkers 100 miljoen euro realiseren. En deze doelstelling is zeer realistisch. “Ook voor 2019 staan er weer een 10-tal nieuwe kantoren op de planning, en blijven we alert om onze groep uit te breiden met interessante bedrijven of diensten. We zijn er dan ook zeker van dat we goed op schema zitten wat het realiseren van onze groei ambities betreft”, besluit Louis Kemps.