Persbericht: ITZU-CEO Koen Janssen gekwalificeerd voor het WK Ironman Hawaï in zijn leeftijdscategorie

Het World Championship Triathlon dat op 9 oktober in Kona (Hawaï) georganiseerd wordt, telt dit jaar ook een sportieve Limburgse ondernemer als deelnemer. Koen Janssen, één van de oprichters van de HR & facilitaire dienstengroep ITZU, heeft zich op 15 augustus gekwalificeerd voor de Ironman Hawaï in zijn leeftijdsgroep. Een opmerkelijke prestatie van de 40-jarige ondernemer aangezien Koen naast zijn passie voor triatlon ook samen met zijn twee vennoten dagelijks de leiding van de ITZU groep voor zijn rekening neemt.

‘Anything is possible’

Op zondag 15 augustus nam Koen Janssen, één van de ITZU-founders, deel aan de Ironman in Frankfurt. Hij stond aan de start van de volledige triatlon: 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42 km lopen. Na 9u35 tekende Koen voor een knappe 16de plaats en kaapte zo ook een felbegeerd ticket voor de Ironman Hawaï in zijn leeftijdsgroep weg. Een glansprestatie voor deze sportieve ondernemer.

Een trotse Koen Janssen: “3de keer – goede keer. Na 2 vorige edities (2016 mijn allereerste IM en 2019, de warmste editie ooit) nam ik afgelopen weekend deel aan de volledige Ironman van Frankfurt, tevens het Europees Kampioenschap. Het was een mooie en warme dag waarin ik in alle drie de disciplines erg constant presteerde. Na het zwemmen voelde ik me heel fris, toch besloot ik op de fiets om mijn eigen ritme op te zoeken en de beste fietsers te laten gaan. Ik ben immers een loper en wou alles op de marathon zetten omdat ik uit ervaring weet dat het daar moet gebeuren.”

“Na 184km fietsen kom ik behoorlijk fris aan in de wisselzone. Meteen vind ik het goede loopritme en besluit ik om op iedere verzorgingspost enkele seconden te nemen om water te drinken en telkens ijs te nemen om mijn lichaam te koelen. Zo kon ik mijn lichaamstemperatuur op pijl houden en dus ook mijn ritme aanhouden. Onderweg ben ik een Japanner tegengekomen die me tijdens het lopen vergezelde en we besloten mekaar te pushen. Dit resulteerde in een zeer mooie eindtijd van 9u35min en een kwalificatie voor het WK IRONMAN op KONA, HAWAII op 9 oktober 2021.

“Voor mij betekent de ironman slogan ‘Anything is Possible’ vanaf nu dan ook dat als je ergens heel hard voor werkt gedurende jaren, dat het dan ook daadwerkelijk mogelijk is om iets te presteren dat je van tevoren niet voor mogelijk achtte”, aldus Koen Janssen.